roliga muffins

Bakade muffins tidigare idag. Hade inget för mig så jag ställde mig och bakade, hehe. Gjorde halva smeten till vanliga vaniljmuffins och andre halvan utav smeten gjorde jag rosa. Trixa till det lite så blir bakandet mycket roligare! Men jag tänkte iallafall berätta hur jag gjorde, de flesta har nog redan listat ut det. Men till er som inte gjort det, här kommer förklaringen i bilder;


Först vanlig smet;
2 dl socker
2 ägg
1 tsk bakpulver
2 dl mjöl
1 dl kokvatten
gräddas i 200 grader i 15 min


Sedan droppar du i karamellfärgen i smeten. Ju mer du tar desto mörkare blir färgen..

Blanda

Och wips, redo att hälla i formarna!

Sen strösslar du, spelar inte någon roll vilket slags strössel ( behöver inte strösslas)

Walla! Vilka kalas muffinsar. Skit snygga eller vad tycker ni? Dock smälter strösslet lite och ser inte lika färgglatt ut men vi överlever!

Så, jag vet att ni har fått världens sug efter att baka nu. Och ingenting stoppar er? Ut i köket nu med er! Haha / Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0