picasa 3

Någon undrade vart eller hur jag gjorde mina headers. Jag kan berätta vart jag redigerar bilderna någonstans, och det gör jag oftast på Picasa 3. Funkar jätte bra, laddade hem det gratis för nått halvår sen kanske och är skit nöjd. Inte alls svårt att förstå sig på och man lär sig fort. Det är inte direkt som Photoshop men det får att redigera bilderna bra, t.ex. ändra så man får bättre skärpa (alltså då inte så suddigt). Sen finns det ju såklart massa annat. Allt från Svart/vitt till bränning och ton. Här är några vanliga exempel på redigering;

Haha, bjöd på en urtjusig bild på mig gjorde jag också. Men ja ni ser, blandade redigerings alternativ. Men här kan ni ladda hem Picasa 3 om ni blivit sugna. www.picasa.com Good Luck! /Camilla

Kommentarer
Postat av: Anonym

har du gjort även spegelbilden från ipoden i picasa ? :)

2009-05-24 @ 10:27:58
URL: http://stenmjuk.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nej, den gjorde jag faktiskt inne på Microsoft Powerpoint. Alla har det programmet på sin data, eller iallafall dom flesta! :)

2009-05-24 @ 11:59:16
URL: http://extrallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0