i moskva nu

Nu äntligen har jag tillgång till datan. Det har varit ganska fullt upp idag även fast vi inte har gjort så mycket igentligen. Planet lyfte vid halv 2 istället vid någon gång vid 1. Vi flög i 2 timmar och landade halv 4. Här i Ryssland är det två timmar framåt så klockan var halv 6 här. Och jag måste vänja mig vid den tiden också. När hela gatan sover är jag hur pigg som helst, haha. Men efter det så åkte vid med taxi dit vi skulle bo. Hörde min pappa prata med chauffören. Så här löd samtalet:
Pappa: Var det kallt i Moskva i vintras?
Chauffören: Nej inte alls. Det var bara -20..

Herregud! Det är ju helt sjukt. I Sverige skulle vi alla fryst ihjäl. Nej men det är ju jävligt kallt och i Ryssland är det nästan ingenting.. Och på tal om vädret är det helt okej här. Ungefär som i Sverige. Tror det skulle bli ganska varmt på tisdag och resten av veckan. Får hoppas på bra väder!

Iallafall, vi har bosatt oss i en ganska okej lägenhet som vi hyr. Mysig och liten är den. Snart måste jag fan sova eftersom att klockan är 10 över 12 här nu. Vet inte riktigt vad som händer imorgon men jag ska blogga. Eller iallafall försöka. Jag kommer nog ha tid till det.


Chic, tuggummin och Ramlösa gick mig på 70 spänn idag på Arlanda. Är det dyrt eller dyrt? /Jana


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0