gör en kjol på 15 minuter

Det tog mig 15 minuter att göra en snygg midjekjol. Tänkte visa er hur jag bar mig åt.

Först klippte jag sönder ett förlitet linne till mig. Klipp precis under armhålorna.

Sen vänder du tyget ut och in. Vik ner en kant, ungefär 2 cm och nåla!

Sen syr du bara runt, längst ner på den ner vikta kanten. Kanske en halv centimerter ifrån.

Lämna ett litet hål öppet. Där trär du igenom ett resorband så kjolen sitter ba runt midjan. Sätt på dig kjolen och spänn så hårt du vill att kjolen ska sitta. Sen klipper du av och knyter resorbandet i dubbelknutar. Sedan syr du igen hålet..

Sådär! Du har gjort en snygg kjol på 15 minuter, tack vare Camillas hjälp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0