jana testar

Jag har testat nån mos som ger volym till håret. Kan berätta lite vad jag tycker om den och hur den fungerar.

Det första man gör är att tvätta håret. Du applicerar mosen på blött hår, 1 portion om man har kort hår och 2 portioner för långt hår (portion menas med en hand med mos.) Du drar mosen genom håret från rot till topp. Sedan böjer du huvudet och fönar håret uppifrån och ner.

Resultatet: Håret blir luftigt, ganska stort och väldigt lent. Det här var första gången jag testade den här men har man gjort det några gånger och gör det rätt kan det funka riktigt bra tror jag. Värt ett försök.

+ Flaskan är lagom stor till bra pris, ca 60-70 kr och den bör räcka ganska länge. 
   På baksidan finns en tydlig instruktion hur man går till väga.
   Mosen skyddar även håret mot värmen när man fönar det!

- Någon dag efter användning blir håret ganska fort äckligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0