tips

Har man en riktigt bra bok kan läsandet bli ett intresse. Kanske inte direkt ett intresse men det blir helt plötsligt kul att läsa och man kan knappt slita ifrån sig boken. Ibland på mellanstadiet gick jag och min klass alltid till biblioteket. Man var tvungen att låna en bok och då fick jag väl göra det. Alla stog vid ungdomshyllorna och kollade men jag gick bort till dom ''vuxna'' böckerna om man säger så. Det fanns en hylla med böcker som är skrivna på verkliga händelser och därifrån lånade jag en bok. Kunde verkligen inte slita ifrån mig den för den var så bra. Så mitt tips är att faktiskt låna böcker där dom skriver om vad som har hänt på riktigt. Mycket roligare och intressantare att läsa..

Här är en bok som jag har läst. Ni kanske har hört talas om Dave Pelzer? Själva författaren till boken. Handlar iallafall om honom som barn då han blev misshandlad av sin egen mamma. Riktigt hemskt men värt att läsa.

En annan bok jag har läst handlar också om misshandel. Den här gånger är det en kvinna som blir misshandlad av sin egen man. Dom har barn ihop men hon flyttar ifrån honom och gifter sig med en annan. Allt blir bara värre och till slut blir hon tvingad att leva gömd. Grymt spännande bok.
/Jana


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0